Kronika Gimnazjum

rok szkolny 2013/2014

 

TYDZIE BEZPIECZE垶TWA

 

Has貫m przewodnim ostatniego tygodnia przed feriami (10 14 lutego), kt鏎e towarzyszy這 gimnazjalistom  przez te kilka dni sta造 si s這wa:  B主 UWA烤Y, B主 ROZS主NY, B主 BEZPIECZNY. Mazowiecki Wicekurator Owiaty pani Katarzyna G鏎alska podkreli豉, 瞠 Bezpiecze雟two jest najwa積iejsz potrzeb zar闚no m這dych ludzi jak i os鏏 doros造ch, dlatego tematyka ta powinna by poruszana w ka盥ej szkole i w ka盥ej klasie" .

Te s這wa sta造 si inspiracj dla  Samorz鉅u Uczniowskiego, kt鏎y z pomoc nauczycieli zorganizowa w szkole Tydzie Bezpiecze雟twa.

 

Ju w poniedzia貫k na korytarzach pojawi造 si gazetki dotycz鉍e zasad bezpiecze雟twa oraz udzielania pierwszej pomocy.

 

We wtorek podczas godzin wychowawczych uczniowie wzi瘭i udzia w apelu powi璚onym obchodom Dnia Bezpiecznego Internetu. Prowadz鉍y zwr鏂ili uwag, 瞠 Internet zrewolucjonizowa wiele dziedzin ludzkiego 篡cia. Sta si narz璠ziem pracy i rozrywki. U豉twia kontakty, umo磧iwia komunikacj, niweluj鉍 bariery przestrzenne. Pozwala na obr鏒 towarami, zdobywanie i wykonywanie pracy. U豉twia nauk i rozwijanie zainteresowa. Jednak z u篡waniem Internetu wi嘀 si potencjalne niebezpiecze雟twa. Has貫m kluczowym do wi瘯szoci problem闚 i zagro瞠 w sieci jest:  nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie.

Uczniowie obejrzeli film, w kt鏎ym zosta豉 zwr鏂ona uwaga na czas, kt鏎y kradnie nam Internet.

 

Podczas drugiej czci apelu zosta造 przypomniane zasady udzielania pierwszej pomocy oraz przekazane rady, kt鏎e pomog uczniom bezpiecznie i przyjemne sp璠zi czas wolny w ferie zimowe.

 

Przez kolejne dni uczniowie realizowali r騜ne zadania zwi頊ane z bezpiecze雟twem. Wykonywali gazetki w pracowniach dotycz鉍e  Bezpiecznych ferii i aktywnego sp璠zania czasu wykazuj鉍 si przy tym kreatywnoci, pomys這woci oraz oryginalnoci oraz rozwi頊ywali np. krzy鄴wki.

W czwartek i w pi靖ek wzi瘭i udzia w konkursie mi璠zyklasowym, kt鏎y  przygotowa  p. ㄆkasza Fr鉍zka. Uczniowie wylosowali zestawy zada dotycz鉍ych bezpiecze雟twa.

Ka盥a klasa odpowiada豉 na pytania oraz mia豉 do wykonania jedno zadanie praktyczne. Podczas konkursu gimnazjalici przypomnieli sobie m.in.: jak wygl鉅a alarm przeciwpo瘸rowy w szkole oraz  jakie s przyczyny, objawy, skutki wstrz零u anafilaktycznego. Reprezentanci klas musieli przeprowadzi procedur reanimacji osoby doros貫j do momentu przyjazdu  karetki pogotowia, czy przedstawi i om闚i pozycj boczn ustalon oraz przeciwwstrz零ow.

 

W wykonywaniu, zaproponowanych przez ca造 tydzie zada zwi頊anych z bezpiecze雟twem, wyr騜ni造 si klasy: II D, III A i I B.

 

Pami皻aj, ka盥ego dnia:  

B主 UWA烤Y, B主 ROZS主NY, B主 BEZPIECZNY!

Copyright 2010-2019 ZSP w Mi璠zyborowie