Projekt edukacyjny w Gimnazjum

 

Lista projektów realizowanych w roku szkolnym 2017/2018

pobierz

 

Warunki realizacji projektu edukacyjnego
w Gimnazjum im.
Karola Wojty³y w Miêdzyborowie

§ 1

1.      Uczniowie Gimnazjum obowi¹zkowo bior¹ udzia³ w realizacji projektu edukacyjnego.

2.      Projekt edukacyjny jest zespo³owym, planowym dzia³aniem uczniów, maj¹cym na celu rozwi¹zanie konkretnego problemu, z zastosowaniem ró¿norodnych metod.

3.      Projekty edukacyjne realizowane s¹ w klasie I lub II.

4.      Je¿eli uczeñ z ró¿nych wzglêdów nie bra³ udzia³u w realizacji projektu do koñca klasy II, to w wyj¹tkowych przypadkach, za zgod¹ dyrektora mo¿e braæ udzia³ w klasie III.

5.      Wychowawca klasy na pocz¹tku roku szkolnego, w którym uczniowie bêd¹ realizowaæ projekt edukacyjny, informuje uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach realizacji projektu edukacyjnego.

6.      Dyrektor w ka¿dym roku szkolnym powierza nauczycielom prowadzenie projektu edukacyjnego.

7.      Liczba nauczycieli, którzy bêd¹ potrzebni do sprawowania opieki nad projektami uczniowskimi, zale¿y od liczby uczniów, którzy w danym roku bêd¹ realizowaæ projekty oraz liczby zespo³ów, które poszczególni nauczyciele obejm¹ swoj¹ opiek¹.

8.      Zespó³ uczniów realizuj¹cych wspólny projekt edukacyjny kompletuje wyznaczony zgodnie z punktem 5 nauczyciel przy wspó³pracy z wychowawcami klas.

9.      Zespó³ uczniów realizuj¹cych dany projekt edukacyjny powinien liczyæ nie mniej ni¿ 5 uczniów i nie wiêcej ni¿ 10. Ostateczn¹ liczbê cz³onków ka¿dego zespo³u ustala Dyrektor.

10.  Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespó³ uczniów pod opiek¹ nauczyciela i obejmuje nastêpuj¹ce dzia³ania:

·        wybranie tematu projektu edukacyjnego przez zespó³ uczniów przy wspó³pracy z nauczycielem;

·         okreœlenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;

·         wykonanie zaplanowanych dzia³añ;

·         monitorowanie przez nauczyciela prowadz¹cego projekt, realizacji projektu przez uczniów, w tym wype³nianie przez nauczyciela karty projektu;

·         publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego.

11.  Informacjê o stopniu zaanga¿owania uczniów w prace projektowe, opiekun projektu przekazuje wychowawcy klasy w formie pisemnej na dwa tygodnie przed klasyfikacj¹ œródroczn¹ i roczn¹.

12.  W przypadku, gdy opiekunem projektu edukacyjnego jest wychowawca klasy, informacja pisemna o stopniu zaanga¿owania ucznia w prace projektowe jest bezprzedmiotowa.

13.  Wychowawca jest odpowiedzialny za dopilnowanie, aby ka¿dy wychowanek w trakcie nauki uczestniczy³ w realizacji projektu edukacyjnego.

14.  Zaanga¿owanie ucznia w realizacjê projektu ma wp³yw na ustalenie przez wychowawcê oceny zachowania zgodnie z zapisami zawartymi w Wewn¹trzszkolnym Systemie Oceniania.

15.  Informacje o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje siê na œwiadectwie ukoñczenia gimnazjum.

16.  W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemo¿liwiaj¹cych udzia³ ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, dyrektor gimnazjum mo¿e zwolniæ ucznia z realizacji projektu edukacyjnego.

17.  Wzór karty projektu stanowi za³¹cznik nr 1 do niniejszych „Warunków realizacji projektu edukacyjnego w Gimnazjum im. Karola Wojty³y w Miêdzyborowie”.

§ 2

1.      NajpóŸniej do 15 wrzeœnia danego roku szkolnego ka¿dy zespó³ przedmiotowy przekazuje do Dyrektora propozycje co najmniej trzech tematów projektów edukacyjnych dla danego rocznika uczniów.

2.      Zakres tematyczny projektu edukacyjnego mo¿e dotyczyæ wybranych treœci nauczania okreœlonych w podstawie programowej kszta³cenia ogólnego dla gimnazjów lub wykraczaæ poza te treœci.

3.      Sugestie dotycz¹ce tematów projektów gimnazjalnych mog¹ pochodziæ równie¿ od uczniów, ze strony rodziców lub innych przedstawicieli œrodowiska lokalnego. Wpisu tematu do danego zakresu tematycznego dokonuje ta osoba, która tak¹ informacje uzyska³a.

4.      Po przedstawieniu przez zespo³y propozycji tematów projektów Dyrektor powierza nauczycielom prowadzenie projektu w danym roku szkolnym.

5.      Z tematami projektów zostaj¹ zapoznani uczniowie najpóŸniej do 30 wrzeœnia danego roku szkolnego.

6.       Uczniowie:

a.       do koñca lutego w klasie pierwszej, a w klasie drugiej do koñca paŸdziernika, podczas godziny wychowawczej, wybieraj¹ tematy, które w swoich projektach podejm¹, spoœród tematów przedstawionych przez nauczycieli. W uzasadnionych przypadkach istnieje mo¿liwoœæ zmiany tematu projektu edukacyjnego do koñca kwietnia w klasie pierwszej i koñca listopada w klasie drugiej. Zmieniony temat jest ostateczny.

b.      na zasadzie dobrowolnoœci tworz¹ grupy projektowe. W sk³ad danej grupy projektowej wchodzi nie mniej ni¿ 5 uczniów i nie wiêcej ni¿ 10. W przypadku, gdy uczniowie samodzielnie nie utworz¹ grup, nauczyciel wychowawca dokonuje przydzia³u do jednej z grup. Ostateczn¹ liczbê cz³onków ka¿dego zespo³u ustala Dyrektor.

7.      Uczniowie maj¹ czas na realizacjê projektu do koñca kwietnia w klasie drugiej.  

8.      Publiczna prezentacja rezultatów projektów przez uczniów bêdzie organizowana w miesi¹cu kwietniu lub maju ka¿dego roku szkolnego.

9.      W przypadku, gdy uczniowie zrealizuj¹ projekt edukacyjny wczeœniej ni¿ to zapisano w punkcie 5, publiczna prezentacja jest mo¿liwa w innym ni¿ powy¿szy terminie, po uzgodnieniu tego terminu z dyrektorem szko³y.

 

Copyright © 2010-2019 ZSP w Miêdzyborowie