„BOOM3! Na komiksy i gry planszowe w bibliotece”
W tym roku naszej szkolnej bibliotece udało się zakwalifikować do trzeciej edycji akcji „BOOM3!
Na komiksy i gry planszowe w bibliotece” zorganizowanej przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz wydawnictwo Story House Egmont. W ramach tej akcji otrzymaliśmy zestaw komiksów i gier planszowych, które wykorzystaliśmy podczas zajęć z uczniami naszej szkoły.
Najmłodsi uczniowie klasy pierwszej wzięli udział w warsztatach na temat emocji. Zapoznali się z komiksami autorstwa Brigitte Luciani i Eve Tharlet Rodzina Borsuków i lisów przedstawia: Emocje oraz serią Smerfy i świat emocji. Dzieci wysłuchały fragmentów komiksu poznając cechy charakterystyczne dla odczuwanych emocji. Następnie pobawiliśmy się w grę „Jaka to emocja”, gdzie za pomocą specjalnej kostki losowaliśmy emocję do przedstawienia, bez słów, reszcie grupy. Uczniowie klasy czwartej wzięli udział w zajęciach o nauce i naukowcach. Zapoznali się z seriami komiksów Najwybitniejsi naukowcy oraz Nauka z komiksem. Podczas warsztatów uczniowie stworzyli mapę myślową na temat wiedzy o świecie oraz o tym co jeszcze pozostało ludzkości do okrycia.
Następnie starali się na kartach pracy stworzyć własnego naukowca, który mógłby stać się bohaterem ich własnego komiksu. Otrzymane w ramach akcji gry planszowe urozmaicają uczniom przerwy i czas wolny od zajęć. Gry Polska Luxtorpeda oraz Reakcja łańcuchowa oprócz rozrywki pomagają dzieciom ćwiczyć pamięć, koncentrację, szybkość reakcji, spostrzegawczość i planowanie.
Marta Kopczyńska, Agnieszka Aronowska