
„BOOM3! Na komiksy i gry planszowe w bibliotece”

W tym roku naszej szkolnej bibliotece udało się zakwalifikować do trzeciej edycji akcji „BOOM3!
Na komiksy i gry planszowe w bibliotece” zorganizowanej przez FundacjÄ™ Rozwoju SpoÅ‚eczeÅ„stwa Informacyjnego oraz wydawnictwo Story House Egmont. W ramach tej akcji otrzymaliÅ›my zestaw komiksów i gier planszowych, które wykorzystaliÅ›my podczas zajęć z uczniami naszej szkoÅ‚y.
NajmÅ‚odsi uczniowie klasy pierwszej wziÄ™li udziaÅ‚ w warsztatach na temat emocji. Zapoznali siÄ™ z komiksami autorstwa Brigitte Luciani i Eve Tharlet Rodzina Borsuków i lisów przedstawia: Emocje oraz seriÄ… Smerfy i Å›wiat emocji. Dzieci wysÅ‚uchaÅ‚y fragmentów komiksu poznajÄ…c cechy charakterystyczne dla odczuwanych emocji. NastÄ™pnie pobawiliÅ›my siÄ™ w grÄ™ „Jaka to emocja”, gdzie za pomocÄ… specjalnej kostki losowaliÅ›my emocjÄ™ do przedstawienia, bez słów, reszcie grupy. Uczniowie klasy czwartej wziÄ™li udziaÅ‚ w zajÄ™ciach o nauce i naukowcach. Zapoznali siÄ™ z seriami komiksów Najwybitniejsi naukowcy oraz Nauka z komiksem. Podczas warsztatów uczniowie stworzyli mapÄ™ myÅ›lowÄ… na temat wiedzy o Å›wiecie oraz o tym co jeszcze pozostaÅ‚o ludzkoÅ›ci do okrycia.








Następnie starali się na kartach pracy stworzyć własnego naukowca, który mógłby stać się bohaterem ich własnego komiksu. Otrzymane w ramach akcji gry planszowe urozmaicają uczniom przerwy i czas wolny od zajęć. Gry Polska Luxtorpeda oraz Reakcja łańcuchowa oprócz rozrywki pomagają dzieciom ćwiczyć pamięć, koncentrację, szybkość reakcji, spostrzegawczość i planowanie.
Marta Kopczyńska, Agnieszka Aronowska